Inspiratie

Video’s, posts en andere inspiratie

Video is al lang geen toekomst meer. Video is nu. De ontwikkelingen volgen elkaar in een razend snel tempo op. Bekijk hieronder video’s en artikelen die ons inspireren en informatieve video’s die wij adviseren.

Video’s die ons inspireren

Apps & software

LinkedIn posts

Artikelen

Weg met mythes: tips voor bedrijven die starten met interactieve video

Dat video effectiever is dan tekst, is al langer bekend. Maar als we Max Greenwood, director of social media bij TiVi, moeten geloven, is interactieve video nog effectiever dan lineaire video. Waarom maakt dan nog niet iedereen er gebruik van? Omdat er nogal wat misverstanden en mythes bestaan over de inzet van interactieve video. Dus is het tijd om die met mooie voorbeelden de wereld uit te helpen.

Lees dit artikel

Professioneel filmen met een iPhone

Alleen de titel van dit artikel zal een aantal lezers al woedend maken. Nee, we gaan niet beweren dat een iPhone 6S net zo goed is als een RED camera, en dat je elke bioscoopfilm voortaan met mobieltjes moet schieten. Dat neemt niet weg dat camera’s in mobiele telefoons wel degelijk nette resultaten op kan leveren, voor het juiste project, tegen het juiste budget, kan een smartphone de beste keuze zijn.

Lees dit artikel

Interne communicatie, de transitie naar videocommunicatie

Hedendaagse interne communicatieprofessionals worden geconfronteerd met een hoop nieuwe uitdagingen. Waar vroeger iedereen van 9 tot 5 op kantoor aanwezig was, is dit sinds ‘Het Nieuwe Werken’ niet langer de realiteit. Een groot deel van de werknemers werkt thuis of vanuit een flexplek. Dit biedt natuurlijk vele voordelen, maar hoe zorg je er nu voor dat alle neuzen binnen de organisatie dezelfde kant op blijven staan? 

Lees dit artikel

Generatie z nog meer visueel ingesteld dan millennials

Omdat hun vormende jaren gekenmerkt werden door onzekerheid kiest Generatie Z (Gen Z) voor stabiliteit. Ze willen een vast inkomen, sparen en zekerheid. Verder zijn ze nog meer visueel ingesteld dan de millennials. Lees dit artikel

Effectief visualiseren, overbrengen, prikkelen

Iedereen kent de kracht van visualiseren. In het bedrijfsleven speelt beeld echter vaak een secundaire rol. Eerst wordt een tekst geschreven en dan wordt er een plaatje bij gezocht. Wanneer visualisatie al tijdens de strategievorming wordt ingezet, is het een krachtig instrument om mensen in beweging te brengen. Lees dit artikel