Over ons

Business Film School is een netwerkorganisatie. Wij werken met een vaste kern en hebben een groot netwerk van ervaren consultants en filmmakers.

Voor iedere opdracht stellen wij het beste team samen.

Business Film School is in 2016 opgericht door Wieke van der Heide. Als organisatieadviseur wilde zij meer met video werken en ontdekken wat de kracht van video zou zijn als aanvulling op de powerpoint presentaties die zij als consultant veelvuldig maakte.

Daarbij zette zij het proces van video maken in in verandertrajecten vanuit de gedachte dat met elkaar een video maken zorgt voor nieuwe en scherpe inzichten. Door samen te creëren blaas je de dialoog tussen betrokkenen nieuw leven in en leer je met elkaar direct alles over de do’s en don’ts van het video maken.

Waarom Business Film School? In 2016 bestond de ambitie om zoveel mogelijk mensen in organisaties zelfs video’s te leren maken. En hoewel we nog altijd trainingen en workshops geven, zijn we inmiddels toch voornamelijk aan het maken. Maar wel altijd in co-creatie, zodat we ook tijdens een productieproces zoveel mogelijk kennis en vaardigheden over kunnen dragen. Vandaar de School nog altijd in de naam.

Creëren is een combinatie van creatief denken en goed structureren.

Wieke

Wieke van der Heide